MLM co to je?

 

Základní princip MLM

 

MLM je nástroj k prodeji výrobků nebo služeb!

Základní princip MLM je prodej zboží nebo služby. Ti, kteří o MLM něco vědí, si určitě řeknou: "Co je to za hloupost? Vždyť základním principem MLM je přece vytváření struktur nezávislých distributorů." Tak jako když převážíme metrák brambor na vozíku taženém koněm nebo použijeme k převozu nákladní automobil, vždy se jedná o přemisťování brambor z jednoho místa na druhé. Stejně tak i v obchodě - jestli použijeme síť velkoobchodů, reklamu v televizi, nebo využijeme síť nezávislých distributorů, jedná se vždy o prodej. Zde je také počátek mnohých omylů. MLM je nástroj k prodeji výrobků nebo služeb. Jako každý nástroj má své výhody a nevýhody. Jestliže se tedy nejedná o skutečný prodej výrobku nebo služby, nejedná se ani o MLM.

PODÍVEJME SE TEDY JAK CESTUJE VÝROBEK PŘI POUŽITÍ ROZDÍLNÝCH METOD

Klasický systém prodeje

Výrobek se vyrobí za stokorunu, pak se předá velkoobchodům, skladům, dopravcům, dealerům, maloobchodům a nakonec ho dostane spotřebitel. Aby se o výrobku spotřebitel dozvěděl, je třeba vytvořit reklamu (reklamní agentura) a zaplatit její zveřejnění (TV, rádio, billboardy apod.). To, co stálo stokorunu, stojí nakonec třeba trojnásobek. Je to dlouhá a drahá cesta.

Multi level marketing

Zruší se tradiční mezičlánky a část ušetřených peněz dostane přímo prodejce, který zastupuje práci klasických zprostředkovatelů. Navíc dostane prodejce další část ušetřených peněz za práci lidí, které získal do svojí struktury. Zbytek ušetřených peněz se použije na vývoj výrobku, případně na snížení konečné ceny výrobku.

Dá se tedy říci, že MLM je systém, který zamezuje plýtvání. Ušetřené peníze se rozdělí mezi zákazníky, prodejce a organizátory.

Prostřednictvím MLM může na trh proniknout i firma, která má výjimečný produkt, ale nemá dostatek peněz proniknout na trh klasickou cestou.


EURONA CERNY